Persbericht DELTA N.V.: Beoogde nieuwe eigenaar Indaver bekend

Forse schuldreductie DELTA

DELTA N.V. (“DELTA”) heeft vandaag overeenstemming bereikt met Katoen Natie over de voorgenomen verkoop van haar 74.99 procent belang in het aandelenkapitaal van afvalverwerker Indaver N.V. (“Indaver”).

De overeengekomen verkoopprijs is gebaseerd op een ondernemingswaarde voor Indaver van Eur 842 miljoen en Eur 555 miljoen voor 100% van het Indaver aandelenkapitaal, wat uiteindelijk zal resulteren in een opbrengst voor DELTA van Eur 416 miljoen. Dit resultaat stelt DELTA in staat haar schuld verder te reduceren en daarmee financieel versterkt de toekomst in te gaan. De verkoop past daarmee goed binnen de met de aandeelhouders van DELTA besproken strategie. Met Katoen Natie als nieuwe meerderheidsaandeelhouder kan Indaver zijn internationale groeistrategie voortzetten.

Arnoud Kamerbeek, CEO van DELTA : "Een gedegen en breed gedragen verkoopproces heeft geleid tot een in alle opzichten succesvol resultaat. Naast een aantrekkelijke verkoopopbrengst voor DELTA, is de transactie goed voor Indaver. Katoen Natie is een goede partij die perfect aansluit bij de Vlaamse identiteit van Indaver en is in staat de benodigde internationale groei te stimuleren”.

Paul De Bruycker, CEO van Indaver: ”Als Indaver organisatie zijn we tevreden dat het proces zo snel en vlot is verlopen. Nu kunnen we ons samen met onze nieuwe referentieaandeelhouder volop richten op de verdere internationale uitbouw van de groep. Het netwerk van Katoen Natie zal ons daarbij zeker assisteren”.

Fernand Huts, Voorzitter Katoen Natie Groep: “Zeeuwen geven Vlaamse kroonjuweel terug in het kader van goed nabuurschap”.

De komende periode wordt de verkoop verder uitgewerkt. De verkoop vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten in Nederland, Belgie en Duitsland, goedkeuring door de aandeelhouders van DELTA en instemming door de centrale ondernemingsraad van DELTA. Naar verwachting wordt het proces voor het eind van het tweede kwartaal van dit jaar afgerond.

Morgan Stanley & Co. International plc treedt op als financieel adviseur en Freshfields Bruckhaus Deringer treedt op als juridisch adviseur voor DELTA.

Noot voor de redactie:

Over Katoen Natie:
Katoen Natie is een private Vlaamse onderneming die dit jaar 160 jaar bestaat met activiteiten in toegevoegde waarde logistiek in 33 landen met 11000 medewerkers.

Over DELTA
DELTA levert energie, infra- en milieudiensten en digitale services. DELTA is onlosmakelijk verbonden met Zeeland: expliciet door het aanleggen van de infrastructuur om de provincie te voorzien van gas, elektriciteit, water, internet, telefonie en televisie. Impliciet speelt DELTA een belangrijke rol in het verbinden van mensen in Zeeland. DELTA brengt mensen samen. Dat doen we door het aanbieden van producten en diensten, door onze betrokkenheid bij maatschappelijke projecten en door sponsoring. DELTA verbindt zo als werkgever, als leverancier en als maatschappelijke partner. Op de zakelijke markt is DELTA actief in binnen- en buitenland op het gebied van afvalverwerking, energie en digitale dienstverlening.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
DELTA N.V., Ilona Wielemaker, Woordvoerder, telefoon (0118) 88 22 11
Correspondentieadres: Postbus 5048, 4330 KA Middelburg